JUSTYNA
Katalogi to uniwersalna forma reklamy, która pozwala dostarczyć wiele informacji o firmie i ofercie. Świetnie sprawdzi się na targach, jako dodatek do zamówienia, a także jako element wystawy np. w lokalu. Ich dużą przewagą nad np. ulotkami, czy kalendarzami jest możliwość przekazania znacznie większej ilości informacji. Jednocześnie zamawiając katalog do firmy trzeba się zastanowić, czy lepiej wybrać katalog szyty, czy klejony.
W szytych katalogach strony łączone są za pomocą zszywek. Takie połączenie wyróżnia się dużą trwałością, dzięki temu katalog dobrze znosi upływ czasu oraz jest odporny. W ten sposób minimalizujesz ryzyko np. wypadających kartek. Dobrze znoszą one nawet częste i intensywne użytkowanie. Ponadto takie katalogi mogą zostać rozłożone na płasko. Do zalet należy doliczyć także cenę. Katalogi szyte są znacznie tańsze niż modele klejone.
Oczywiście katalogi szyte mają także wady – ograniczeniem jest ilość stron. W katalogach szytych może być ich maksymalnie kilkadziesiąt. Dlatego, jeśli planujesz przygotować obszerny katalog, zawierający kilkaset stron to lepszym rozwiązaniem jest katalog klejony.
W katalogach klejonych kartki są łączone za pomocą specjalnego kleju i mocowane do grzbietu. Rozwiązanie to wielu osobom wydaje się bardziej estetyczne i profesjonalne – nie ma wystających zszywek, a całość jest zamknięta. Ponadto okładka w katalogach klejonych często prezentuje się znacznie lepiej.
Dużą przewagą katalogów klejonych jest możliwość realizacji projektu z dużą ilością stron. W naszej drukarni zrealizujesz projekt na nawet 256 stron + 4 strony okładki. Tak obszerny projekt pozwoli Ci przekazać wiele informacji dla potencjalnych klientów.
Natomiast wadą katalogów klejonych jest cena. Zamawiając model klejony, musisz liczyć się z większym wydatkiem. Jest on spowodowany zastosowaniem innych, bardziej wymagających technologii produkcji niż katalogi szyte. Ponadto katalogi klejone zwykle nie sprawdzą się przy niewielkich broszurach – wtedy lepszym rozwiązaniem jest model szyty.
Wybierając odpowiedni katalog dla swojego projektu, zastanów się przede wszystkim nad objętością projektu. Przy niewielkich broszurach jedynym wyborem są katalogi szyte, natomiast do obszernych projektów sprawdzą się katalogi klejone. Ponadto wybierając zastanów się nad efektem, jaki chcesz uzyskać – zastanów się, który rodzaj katalogów (klejone, czy szyte) lepiej pasuje do Twojego projektu i wizerunku firmy.