JUSTYNA
Co roku podczas przedświątecznych przygotowań wielu z nas czeka na słynny okres wyprzedaży i okazji zwany Black Friday. Tradycja Black Friday wywodzi się z krajów anglojęzycznych, gdzie tego typu naprawdę okazyjne wyprzedaże organizowano w wielkich centrach handlowych. Dziś trend przeniósł się już na każdą sferę handlu i gospodarki – zarówno offline, jak i online. I to pomimo istnienia Cyber Monday, które pierwotnie miało służyć branży online. Jak podejść do tego zagadnienia? Czy zrobić promocję jednodniową, weekendową, czy też miesięczną? Zapraszamy do krótkich rozważań.
Rozważania na ten temat można by zacząć od tego, czy opłaca się dołączać do czarnopiątkowego szaleństwa. Dlaczego wszyscy tak zgodnie i chętnie działają na tym polu? Szczególnie w branżach z rynku B2C wszelkiego rodzaju MEGA RABATY, SUPER WYPRZEDAŻE i TURBO PRZECENY na pewno przyciągają wzrok. Na pewno też łatwiej jest stworzyć pewne zestawy produktowe lub ustalić obniżki w konkretnych przedmiotach, ubraniach czy kosmetykach. Jest to zwykle szybsze do wykonania, a dane dotyczące sprzedaży przed i po są łatwiej mierzalne. Inaczej ustala się okazje w zakresie działań B2B i usług.
W usługach zwykle mamy do czynienia z rabatem lub dodatkową korzyścią przy przygotowaniu ofert. Przykładem może być: przy zamówieniu sprzątania mycie okien gratis. Albo: -10% na usługi pielęgnacyjne. Można oczywiście ustawić także niższe ceny na całe pakiety SPA, szkolenie branżowe czy wejściówkę na targi lub inny event. Wszystko zależy od tego, czego dotyczy Twoja działalność. Podstawą jest przede wszystkim zrozumienie swojego własnego klienta. Za pomocą rabatów i okazji można nie tylko zyskać nowych lojalnych klientów przychodzących z reklamy, ale także zadbać o tych, którzy już są i stworzyć im takie warunki, aby czuli się szczególnie.
Black Friday 2022 to już nie to samo, co pierwotne wyprzedaże sklepowe. Cała działalność przedsiębiorcza ma miejsce już nie tylko w sklepach i salonach. Do tego duch nadchodzących świąt Bożego Narodzenia udziela się w każdej dziedzinie życia i większości z nas myśl o nich powoduje pozytywne konotacje. Dlaczego więc ograniczać się tylko do fizycznych produktów, jakie można znaleźć pod choinką?
Udział w promocjach Czarnego Piątku może być korzystny dla Twojego biznesu, ale nie wystarczy dodać -5% na przypadkowy produkt w e-sklepie. Warto pokazać się z dobrej strony, a przede wszystkim pokazując zrozumienie swojego klienta. Nie chodzi też o to, aby przecenić produkt czy usługę, której i tak nikt nie zamawia. Klient będzie naprawdę zadowolony z okazji, jeśli trafi coś modnego, ciekawego, praktycznego. A zadowolony klient poleci Twój biznes dalej.
W przypadku oferty drukarni internetowej oferujemy nie tylko obniżkę na usługę i produkt, ale tak naprawdę dzięki tym ruchom, obniżamy koszty Twojej reklamy. Każdy z produktów dostępnych u nas jest środkiem przekazu reklamowego. Wspiera więc Twoją strategię, sprzedaż czy PR.
Jest wiele metod przeprowadzania promocji. Sam musisz przekonać się, czy w Twoim biznesie najlepiej zadziała:
W swoich działaniach promocyjnych bądź szczery. Nie narażaj się niepotrzebną krytykę, aby Twój pomysł na promocję nie obrócił się przeciwko Tobie. Unikaj:
Żyjemy w czasach, w których każda próba podejścia klienta w ten sposób może zostać boleśnie wytknięta, a coraz wyląduje np. w social mediach w internecie, pozostanie tam już jako materiał na case study na zawsze.
Rynek drukarni online jest specyficzny. Naszym klientem jest w zdecydowanej przewadze klient B2B. Sprzedajemy właściwie jednocześnie usługę, jak i produkt. Do usług zaliczamy wydruk według szablonu przesłanego przez klienta bądź wykonanie projektu/szablonu przez naszego grafika, połączone z wydrukiem. Produkt w naszej drukarni to efekt działań, czyli środek przekazu, który wybrał klient do promowania swojej marki lub działalności.
Jak to zwykle bywa z produktem customowym, nie możemy z całą pewnością wystawiać na sprzedaż gotowych rozwiązań. Nie da się wydrukować pakietu uniwersalnych plakatów czy ulotek, bo każda z nich powinna nieść inny przekaz, prezentować inną sferę wizualną i koncept. Produkty naszej drukarni internetowej są dostosowane do potrzeb klienta pod względem strategii, szaty graficznej oraz przyjętego stylu komunikacji marki.
Nasza drukarnia-malina.pl również planuje wziąć udział w przygotowaniu dla swoich klientów dobrej okazji, w związku z czym chętnie oferujemy obniżkę na wydruk naklejek. Niezależnie od nakładu cena zamówienia zostanie obniżona o 15%. Jeżeli potrzebujesz pomocy w wykonaniu projektu graficznego do naklejek wycinanych po obrysie, zachęcamy do kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Nasi specjaliści służą radą lub będziesz mógł zamówić u nas wykonanie projektu od zera.