Błędy popełniane najczęściej przy przygotowaniu plików do druku. Czego lepiej unikać?

Przygotowując materiał reklamowy do druku, zapewne skupiasz się przede wszystkim na stworzeniu atrakcyjnego projektu. Jeśli jednak materiał ma „iść do druku”, to równie ważne jest poprawne przygotowanie plików do druku. Zamiast liczyć na to, że specjaliści z drukarni znajdą błąd i poproszą o jego poprawę, lepiej unikać ich popełniania i sprawdzać wnikliwie każdy plik do druku. Sprawdź, jakie błędy są popełniane najczęściej przy przygotowywaniu plików do druku i czego warto się wystrzegać, by otrzymać wydruk zgodny z oczekiwaniami.

#1 Niewłaściwie ustawiona przestrzeń kolorów – RGB zamiast CMYK

Kolory na ekranie komputera różnią się od tych, które widzisz na wydrukach. Aby uniknąć niemiłego zaskoczenia, koniecznie ustaw w projekcie przestrzeń kolorów CMYK, a nie RGB. Paleta CMYK gwarantuje, że kolory na wydruku będą zgodne z Twoimi oczekiwaniami i nasycone dokładnie w taki sposób, jaki był planowany od początku.

#2 Brak spadów

Spady są niezwykle ważnym elementem w przygotowaniu plików do druku. Pozwalają uniknąć fizycznych błędów wynikających z niedokładności urządzeń introligatorskich. Każdy element graficzny, który dochodzi do krawędzi projektu, powinien wychodzić kilka milimetrów poza końcowy rozmiar produktu. Dzięki temu unikniesz błędów przy cięciu materiałów.

#3 Nieodpowiednia rozdzielczość obrazu

Jakość wydruku materiałów reklamowych zależy od odpowiedniej rozdzielczości plików projektowych. Zalecana rozdzielczość to 300 DPI. Taka wartość zapewnia prawidłowe nasycenie kolorami oraz ostrość, eliminując ryzyko zlewania się tonów.

#4 Fonty nieprzekształcone w krzywe

Fonty w plikach projektowych powinny być przekształcone w krzywe. Zamiana fontów na krzywe zastępuje je zapisem matematycznym, co gwarantuje, że będą wyglądały identycznie niezależnie od wersji oprogramowania używanego w drukarni. Dzięki temu unikniesz problemów z jakością i stylem napisów.

#5 Niezachowanie bezpiecznej odległości przy krawędziach projektu

Kolejnym istotnym elementem jest zachowanie odpowiedniej odległości od krawędzi projektu. W przypadku materiałów nieskładanych, takich jak ulotki jednostronicowe, należy zachować margines wewnętrzny. Przy drukowaniu katalogów klejonych trzeba również uwzględnić margines od krawędzi klejonej, aby tekst nie znalazł się w części grzbietowej.

Spójny wizerunek firmy to podstawa

Profesjonalnie przygotowane materiały reklamowe wpływają na odbiór Twojego biznesu przez potencjalnych klientów. Aby zagwarantować najwyższą jakość materiałów promocyjnych, przygotowaliśmy szczegółowe wytyczne dotyczące prawidłowego przygotowania plików projektowych. W zakładce „Najczęściej zadawane pytania” znajdziesz wskazówki, które pozwolą Ci prawidłowo przygotować plik do druku. Pamiętaj też, że w razie problemów, możesz się z nami skontaktować i wyjaśnić wszelkie wątpliwości.

Warto pamiętać, że dobrze przygotowane pliki do druku to klucz do sukcesu Twoich materiałów reklamowych. Mając w pamięci podstawowe zasady, można uniknąć najczęstszych błędów i cieszyć się wysokiej jakości wydrukami.

Napisane przez: Justyna

Dodaj komentarz