JUSTYNA
Chcąc skutecznie zareklamować swój biznes, warto sięgać po wszystkie dostępne środki. Choć dziś stosunkowo wysoką skutecznością cieszą się reklamy elektroniczne publikowane na internetowych kanałach, wciąż znajdą się amatorzy tradycyjnych środków przekazu. Przykładem może być kalendarz – nietypowy, acz bardzo skuteczny sposób na zaprezentowanie swojej marki!
Czy w dobie cyfryzacji potrzebujemy jeszcze papierowego kalendarza? Teoretycznie nie, ponieważ bez problemów możemy w dowolnym momencie sprawdzić datę i godzinę na telefonie… A jednak w wielu miejscach nadal spotykamy tradycyjne kalendarze. Świadczy to o dużym przywiązaniu do tradycji wielu odbiorców, którzy nadal lubią zaplanować swój czas wykorzystując papierowy kalendarz.
Taki produkt może stać się doskonałym nośnikiem reklamowym. Kalendarze możemy spotkać wszędzie: w szkole, przychodni, aptece, osiedlowym sklepie lub biurze. Setki, a nawet tysiące oczu mimowolnie zerka codziennie w ich stronę. Co jeśli oprócz rozpiski miesięcy i dni w roku obserwatorzy wypatrzą również logo naszej marki?
To przede wszystkim idealna forma promocji firmy. Kalendarz umożliwi dotarcie do większej grupy odbiorców i może stanowić swego rodzaju wizytówkę, poprawiającą wizerunek marki. To nie tylko świetny gadżet dla pracowników firmy, lecz również doskonały prezent dla partnerów biznesowych oraz indywidualnych klientów.
Ale dlaczego warto wykorzystać kalendarz? W trakcie kampanii promocyjnej mamy do dyspozycji różne materiały pomocnicze, takie jak ulotki, broszury czy katalogi. Wszystkie te formy przekazu są skuteczne, jednak nie będą mieć długotrwałego, praktycznego zastosowania. Jeśli zainteresują klienta, odnosimy sukces – w przeciwnym razie najpewniej wylądują w koszu. Z kolei kalendarz może wisieć na ścianie cały rok, a jego posiadacz, oraz odwiedzające go osoby stale będą widzieć zawarte na nim logo i inne symbole firmy.
Na początku warto zastanowić się nad formatem produktu reklamowego. Możemy wykonać kalendarze jednodzielne i trójdzielne, a także warianty plakatowe lub biurkowe. Każdy z nich będzie wyglądał nieco inaczej, dlatego w różny sposób trzeba będzie zaplanować ich wygląd.
W przestrzeni dostępnej na nadruk bezwzględnie warto umieścić nazwę firmy i logotyp. Najlepiej, by te elementy ze sobą współgrały i były na tyle wyraziste, by odbiorca od razu zwrócił na nie uwagę. Na kalendarzu warto też podać dane kontaktowe, takie jak numer telefonu, adres e-mail, adres do korespondencji. Ułatwi to dotarcie do firmy i skorzystanie z jej usług. Uzupełnieniem kompozycji będzie dopasowana grafika. Najlepiej, gdy nawiązuje ona do naszej działalności i została przygotowana w wysokiej jakości druku.