Drukowany katalog – dlaczego to nadal istotny materiał marketingowy?

Cyfryzacja trwa nieprzerwanie już od kilkudziesięciu lat i nie tylko konsumenci, ale i firmy chętnie przenoszą się do sieci. Świadczy o tym rozwój platform internetowych, możliwości, które daje internet. Ba – nawet działalność naszej firmy, drukarni internetowej, która świadczy usługi dzięki obecności w sieci, potwierdza tę tendencję. Czy w świetle tych zmian jest jeszcze miejsce dla rozwiązań analogowych, w tym przypadku drukowanego katalogu reklamowego? Sprawdź, co ma w sobie drukowany katalog, czego nie zastąpi Ci żadne narzędzie internetowe.

Giganci marketingu wciąż korzystają z katalogów

To jedna z tez, którą trudno podważyć. Globalne przedsiębiorstwo produkujące meble i dodatki IKEA znane na całym świecie jako jeden z czołowych materiałów marketingowych wybiera właśnie katalog. Choć mówi się, że podążająca z duchem czasów IKEA planowała w pewnym momencie swojej działalności odejść od drukowanego katalogu na rzecz wyłącznie internetowej wersji, to finalnie… zrezygnowała z tego pomysłu. I to mimo tego, że każdego roku na druk katalogów wydaje niemałą część budżetu. Czyżby globalne przedsiębiorstwo popełniało tak rażący błąd strategiczny, a może jednak… katalogi drukowane to wciąż siła?

Zalety katalogów drukowanych

Katalogi szyte, katalogi klejone, katalogi spiralowane – jest w czym wybierać, a to tylko część parametrów świadczących o katalogu. Są jeszcze różne rozmiary, różne rodzaje papieru. Co jednak sprawia, że to właśnie katalog drukowany jest wart inwestycji?

  • Prestiż – katalogi wydrukowane w wysokiej jakości to publikacje, które wymagają od przedsiębiorstwa pewnych nakładów finansowych. Klient postrzega katalog jako prestiżowy, zwłaszcza gdy zachwyca on solidnym papierem, grubszą okładką oraz graficznym dopracowaniem każdego detalu. Nie każda firma decyduje się na taki krok, a jednak ci, którzy postanowią wydrukować katalog, zyskują już na starcie.
  • Dotarcie do szerokiego grona odbiorców – dobry katalog jest jak dobra książka – może przechodzić z rąk do rąk i zyskiwać sławę. Nigdy nie wiesz, gdzie klientowi będzie wygodnie oglądać Twój katalog i kto zerknie mu przez ramię zainteresowany Twoim asortymentem. Szeroka skala pod względem dystrybucji katalogów pozwala rozwinąć skrzydła również tym, którzy odczuwają marazm w sprzedaży. Estetyczny katalog może powędrować do biura, na targi, a nawet do skrzynki pocztowej. Katalogu nie sposób zignorować w tak szybki sposób, jak ulotki czy maila w skrzynce pocztowej.
  • Wiarygodność – drukowane katalogi są uważane za wiarygodne źródło informacji. Zaprojektowane starannie materiały marketingowe tego typu wydrukowane w dodatku na papierze wysokiej jakości sprawiają, że klienci postrzegają je jako rzetelne źródło informacji na temat firmy.
  • Przeglądanie offline – w dobie komputeryzacji i ciągłego niemal dostępu do internetu wiele osób docenia moment oderwania się od sieci i możliwość przeglądania katalogu w papierze. To szczególnie istotne w chwilach braku dostępu do sieci internetowej. Po drukowany katalog można w końcu sięgnąć w każdym momencie.
  • Dotarcie do różnych grup wiekowych – internet może nie jest już domeną tylko najmłodszych, ale wciąż starsze osoby chętniej sięgają po tradycyjne materiały marketingowe niż surfować po sieci. Dlatego drukowany katalog okaże się cennym materiałem dla wszystkich grup wiekowych.

Dlaczego więc katalog reklamowy w druku jest tak skutecznym narzędziem?

Po katalogi drukowane sięgają nie tylko największe sieci jak IKEA, inne sieci handlowe, ale też marki z innej branży, które chcą zachęcić klientów swoją ofertą. Wypróbuj również wydruk katalogów i sprawdź, jak działa w Twojej firmie. W drukarnia-malina.pl nie musisz inwestować w wielkie ilości – wystarczy wydruk kilku lub kilkunastu sztuk i sprawdzenie, czy katalog drukowany nie jest też świetną opcją dla Ciebie.

Napisane przez: Justyna

Dodaj komentarz