JUSTYNA
Gazetka reklamowa to jeden z najstarszych sposobów przedstawiania swoich produktów. Już w latach 90 w naszych skrzynkach na listy pojawiały się gazetki różnych sklepów. Pamiętacie Leader Price? Albo PLUS? Gdyby teraz dotrzeć do takich gazetek miałyby na pewno wartość kulturową i nieco już historyczną.
Przez lata gazetki produktowe ewoluowały. Najściślej kojarzą nam się z regularnym podrzucaniem pod drzwi przez sklepy spożywcze – nie tylko duże jak np. Auchan, ale też mniejsze sieci dyskontowe, np. Lewiatan, Społem. Czy w XXI wieku firmy inwestują jeszcze w taką formę przedstawienia produktów? Jak najbardziej! I to nie tylko firmy spożywcze.
W takiej standardowej drukowanej na ekologicznym papierze gazetce promocyjnej można zawrzeć wiele wiadomości. Przede wszystkim drukuje się ją w pełnej kolorystyce. W takim wypadku nie tylko warzywa i owoce będą wyglądać na dojrzałe i świeże, ale także mamy możliwość zaprezentowania swojego produktu w całej gamie kolorystycznej. Nieistotne, czy są to zasłony do salonu, etui na telefon czy inna okleina na tym samym modelu mebla.
Wiele branż może skorzystać na zastosowaniu w swojej komunikacji gazetek promocyjnych. Dotyczy to nie tylko branży spożywczej, ale także home decor (meble, dodatki), super i hipermarketów (budowlanych, wielobranżowych), elektroniki (mnóstwo modeli urządzeń i dodatków do nich), a także asortymentu papierniczego, usług czy odzieży.
Gazetka tego typu działa trochę jak katalog, ale prezentuje zwykle większą ilość produktów i inny styl szaty graficznej. Zawiera logo placówki, którą reklamuje. Papier w gazetkach jest cieńszy i nie uszlachetniony. Gazetki reklamowe mogą być szyte, klejone lub po prostu składane. Zwykle mają też mniej stron.
Jeśli masz dużo produktów lub ciekawe usługi, których realizacją chciałbyś się pochwalić, warto pomyśleć o druku gazetek reklamowych. Na początku pracy na pewno ważne jest, aby stworzyć wstępny projekt. Musisz dobrze przemyśleć, czy chcesz zaprezentować wszystkie swoje produkty/usługi, które z nich zasługują na pierwszą stronę, oraz – co jest częstą cechą promocji przez ten środek przekazu – co i w jakiej promocji chciałbyś zaoferować.
W gazetce produktowej dość często pojawia się koncepcja publikacji zdjęć produktowych. Nie zapomnij o zebraniu odpowiedniej ich ilości. Jeśli oferujesz usługi, niech będą to fotografie przedstawiające efekt Twojej pracy lub Twoich ludzi przy pracy. Nawet w takim produkcie warto zadbać o obecność ludzi na lub obok zdjęć, aby gazetka reklamowa stała się bardziej przyjazna w odbiorze.
Z taką listą pomysłów lub wstępnym szkicem pora udać się do osoby dobrze obsługującej program graficzny taki. Oczywiście, jeśli nie brakuje Ci umiejętności, możesz spróbować stworzyć to samodzielnie. Zalecamy jednak zgłosić się do grafika, który na pewno pomoże w doborze formatu i uporządkowaniu całości koncepcji tak, aby była też zgodna z całą komunikacją wizualną Twoje
W przypadku gazetek produktowych szytych i klejonych przy komponowaniu wnętrza koniecznie należy pamiętać o marginesach, które uchronią nas przed znikaniem fragmentów zawartości wnętrza w okolicach szycia.
Jak zdecydować się na konkretną koncepcję? Zalecamy, aby pamiętać o podstawach:
Do tego dobrym pomysłem będzie przejrzenie materiału, który obecnie znajduje się na rynku. Sprawdź, jak firmy z Twojej branży radzą sobie z wydawaniem gazetek reklamowych. Jakie motywy się powtarzają? Czy warto robić to samo, czy może pójść pod prąd? W jaki sposób ujmują zdjęcia produktów i usług, co zrobić, aby u Ciebie wyszło to jeszcze lepiej? Warto wykonać listę zalet i wad. Następnie zastanowić się, które z zalet najlepiej do Ciebie przemawiają, a które wady można zmienić i jak to zrobić. To dużo pracy na początek wydawania gazetek, ale warto ją wykonać, bo kiedy pójdziemy do grafika tak przygotowani, efekt na pewno będzie zadowalający.
Do wyboru drukarni dochodzimy na samym końcu, po zaprojektowaniu całości gazetki. Można to oczywiście również odwrócić, wybierając drukarnię, która dodatkowo oferuje usługi projektowe swoich grafików.
Wybór drukarni powinien skupić się na kilku aspektach:
Warto wziąć pod uwagę internetową drukarnię, ponieważ jest to zdecydowanie najwygodniejsza forma zamawiania materiałów drukowanych. Gotowy projekt ładuje się prosto na uprzednio założone konto klienta. W razie wątpliwości dostępne są makiety produktowe i dokładne instrukcje, a także obsługa BOK i grafików. To nowoczesna forma uzyskania własnych materiałów promocyjnych, dodatkowo z darmową dostawą. Polecamy!