Wizytówka to popularny środek reklamy. Doskonale sprawdzi się m.in. na targach, spotkaniach branżowych, szkoleniach oraz w wielu, innych miejscach. Jednocześnie przed zamówieniem wizytówek w drukarni, należy je odpowiednio przygotować, żeby uzyskać oczekiwany efekt.
Wizytówki najczęściej wykonywane są w jednym z dwóch formatów: 90×50 mm lub 85×55 mm. Drugi format jest zbliżony wielkością do karty kredytowej, dzięki temu z łatwością się mieści np. w portfelu. Oczywiście, jeśli chcesz stworzyć wizytówkę o nietypowym formacie np. 50×50 mm, to także masz taką możliwość.
Ponadto należy określić, czy wybierzesz klasyczną wizytówkę, czy też stawiasz na nowoczesny, składany model. Wizytówki składane są droższe, jednocześnie wyróżniają się na tle klasycznych wizytówek. Ponadto mają znacznie większą powierzchnię do druku, dzięki temu można na nich przekazać więcej informacji dotyczących firmy. Na tym etapie należy się także zastanowić, czy Twoja wizytówka ma być czarnobiała, czy też kolorowa, jednostronna, czy dwustronna. Wpływa to zarówno na koszt druku, jak i wygląd wizytówki.
Projektując wizytówkę, należy zadbać o kilka elementów. Przede wszystkim plik musi mieć proporcje zgodne z formatem wizytówki. Dodatkowo zadbaj o odpowiednią rozdzielczość, najlepiej, gdyby wynosiła ona co najmniej 300 dpi. Dodatkowo z każdej strony należy zostawić co najmniej 2 mm spadów. Ponadto plik powinien zostać na koniec przekonwertowany do palety barw CMYK. O tym, dlaczego to jest ważne, przeczytasz w jednym z naszych poprzednich artykułów. Wizytówka składa się w dużej mierze z tekstu, dlatego na koniec należy przekształcić wszystkie napisy na krzywe za pomocą odpowiedniej funkcji w programie graficznym. Jest to niezbędne do tego, żeby tekst został poprawnie wydrukowany. Do drukarni najlepiej wysłać plik w formacie PDF. Większość firm obsługuje także popularne pliki graficzne, jak jpg, png, jednak format PDF zapewnia najwyższą jakość druku.
Zamawiając wizytówki, trzeba zwrócić dużą uwagę na papier. W naszej drukarni do wyboru masz bardzo dużo opcji. Możesz wybrać klasyczny, matowy papier kredowy o gramaturze 350 g. Jeśli szukasz czegoś bardziej eleganckiego, luksusowego to świetnym wyborem jest Curious Metallics w wersji srebrnej lub złotej. Natomiast osoby, które lubią żywe kolory i chcą się wyróżnić mogą postawić na Sirio Color w wersji granatowej lub czerwonej. Oferujemy także papier z fakturą filcu, prążków, czy też włókna.
Rodzaj papieru ma ogromny wpływ na odczucia, jakie wywołuje wizytówka. Jednocześnie należy go uwzględnić podczas projektowania wizytówki – dostosować do niego kolory oraz font.