Jak zrobić ulotki reklamowe? Czy warto korzystać z wzorów?

Z ulotkami spotkał się chyba każdy. Dostajemy je w trakcie mitingów firmowych, targów oraz na ulicy od osób promujących działalność. Najczęściej jednak nie zwracamy na nie uwagi i od razu wyrzucamy do kosza. Czy warto więc inwestować w przygotowanie ulotek promujących? Tak, lecz trzeba jednocześnie pamiętać, by odpowiednio zaplanować ich treść.

Szablonów jest mnóstwo, lecz czy są skuteczne?

Według niektórych, idealna ulotka powinna mieć dokładnie rozpisane cechy oferty oraz dane kontaktowe firmy, która się reklamuje. Czy faktycznie taka reklama wystarczy? Jak się okazuje niekoniecznie…

Ulotki bardzo często trafiają do przypadkowego odbiorcy, który ma w danym momencie sporo własnych problemów na głowie. Oczywiście niekiedy zdarza się, że dany produkt akurat wpasuje się w jego aktualne potrzeby, lecz dzieje się tak z reguły rzadko. Najczęściej standardowa, szablonowa ulotka może więc wydać się nudna i szybko trafić do pobliskiego kosza. Aby tak się nie stało, warto zaprojektować produkt o oryginalnej treści i odpowiednim kształcie…

Ulotka powinna zwrócić uwagę klienta

Chwytliwe hasło może czasem zdziałać więcej niż szablonowa prezentacja usługi. Dobrze jest nawet, gdy odnosi się ono do konkretnego problemu, który trapi naszych odbiorców. Klienci często nie mają żadnych oczekiwań odnośnie naszej firmy, możemy jednak pokazać, że oferta, którą prezentujemy pomoże w ukojeniu smutku lub rozwiązaniu zmartwienia.

Odpowiedni styl ulotki to podstawa. Dlatego zaplanuj jej przestrzeń w taki sposób, by umieścić wszystkie niezbędne informacje. Warto też zastosować właściwy format, dopasowany do preferencji grupy docelowej. Ulotka promująca np. zabiegi SPA dla seniora powinna być większa i bardziej czytelna. Z kolei zaproszenie na kurs tańca dla studentów może być mniejsze, tak, by każdy mógł je mieć przy sobie.

Odbiorca nie wyrzuci ulotki, która ma wartość!

Standardowa karteczka reklamująca usługi nowo otwartej pizzerii może wydać się klientowi nudna. Jednak, jeśli produkt będzie jednocześnie kuponem rabatowym na pierwsze zamówienie, odbiorca chętniej skusi się na odwiedziny lokalu. W treści ulotki można zawrzeć też inne benefity, takie jak obietnica otrzymania słodkiego upominku po skorzystaniu z prezentowanych usług.

Ciekawym rozwiązaniem będzie też ograniczenie prezentu w czasie. Możemy na przykład udzielić rabatu na konkretny produkt z zaznaczeniem, że promocja trwa do konkretnego dnia. W ten sposób nie tylko zachęcimy klienta do odwiedzenia lokalu, lecz jednocześnie zmobilizujemy go do szybszej reakcji. 

Napisane przez: Justyna

Dodaj komentarz