JUSTYNA
Możliwości promocji marki jest obecnie mnóstwo. Najczęściej stawiamy na obszerne animacje, plakaty i ulotki. Są jednak mniej popularne sposoby, które również mogą zwiększyć zainteresowanie produktem. Do takich gadżetów należą naklejki, które można umieścić na dowolnej powierzchni. Jak je przygotować? I jaki powinny mieć rozmiar?
W pierwszej kolejności warto zdecydować, do której grupy odbiorców ma dotrzeć naklejka. Inny kształt i motyw będzie miał gadżet dla młodzieży i dzieci, a inny dla dorosłych. Idealna naklejka powinna przekazywać wszystkie niezbędne informacje w przystępnej formie i mieć ciekawą budowę. Dlatego warto dobrze przemyśleć strukturę produktu i rozplanować jego przestrzeń.
Jaki kształt dobrać? Tutaj raczej nie ma ograniczeń, warto jednak zrobić wszystko, by naklejki przykuły uwagę zabawnym i ciekawym designem. Dobrze jest, gdy produkt w pewien sposób odnosi się do tego co reklama prezentuje. Jeśli więc przykładowo chcemy zareklamować nową pizzerię, wykorzystajmy naklejki reklamowe w kształcie kawałka ulubionej potrawy. Trzeba też zwrócić uwagę na właściwą kolorystykę – powinna się ona zgadać z logiem firmy lub przekazem reklamy.
W kontekście rozmiaru również nie ma większych ograniczeń, choć wszystko zależy od tego, w jakim celu zamierzamy wyprodukować naklejki. Bardzo często mają to być praktyczne gadżety, które mogą stanowić element dekoracyjny mebli, lodówki lub szyby pojazdu. Wtedy warto postawić na nieduże formaty, które można będzie dopasować do każdej powierzchni.
Nie warto jednak przygotowywać zbyt małych naklejek. Takie produkty mogą być trudne do zauważenia, co może zaburzyć zawarty na nich przekaz. Dodatkowo niosą one pewne niebezpieczeństwo dla małych dzieci, które mogą je nierozważnie połknąć. Najlepiej więc dostosować gabaryty naklejek do specyfiki oferty i zadbać o to, by wszystkie informacje na niej zawarte zostały uwypuklone.
Schemat naklejki należy odpowiednio przygotować, zwracając uwagę na kilka istotnych parametrów. Najlepiej wysłać projekt w formacie 1:1. Naklejka powinna być powiększona o spad, który u większości drukarni wynosi po 2 mm z każdej strony. Dobrze jest też sprawdzić w jakim formacie należy wysłać zapisany projekt. W naszej drukarni preferujemy pliki PDF oraz TIFF.
Ze względu na specyfikę druku offsetowego, obiekty kolorowe i bitmapy powinny być zachowane w systemie CMYK. Inne profile kolorystyczne mogą zaburzyć jakość wydruku i zniekształcić naklejkę. Dobrze jest przygotować projekt w formie wektorowej, którą łatwo można wyskalować do właściwego formatu. Trzeba też przed wysyłką sprawdzić położenie logo, nazwy firmy oraz innych elementów – nie powinny one znajdować się poza planowaną linią cięcia.