Kalendarz jako gadżet reklamowy – dlaczego to dobry wybór?

Gadżety reklamowe to ciekawe narzędzie marketingowe, które pozwala budować wizerunek marki. Doskonale sprawdzą się nie tylko w wielkich korporacjach, ale też małych przedsiębiorstwach. Jednak jak wybrać gadżet reklamowy, żeby nie leżał na dnie szuflady twoich klientów i kontrahentów? Postaw na coś praktycznego. Doskonałym pomysłem są kalendarze.

Kalendarz jako gadżet reklamowy

Kalendarz jest praktyczny i przydatny

Wielu przedsiębiorców bierze przykłady ze znanych marek i wypuszczają kubki lub koszulki z logo swojej firmy. Warto jednak zastanowić się, czy aby na pewno Twoja marka jest na tyle silna i rozpoznawalna, że klienci będą chcieli identyfikować się z Twoją firmą tak, żeby nosić ubrania z jej logo? W wielu przypadkach odpowiedź jest przecząca.

Natomiast kalendarz pełni także funkcje praktyczne. Klienci mogą w nim np. zaznaczać ważne daty. Dzięki temu przydaje się zarówno w pracy, jak i domu. Pomimo że coraz częściej korzystamy z elektronicznych kalendarzy, to wciąż wiele osób chce, żeby np. na ścianie wisiał klasyczny kalendarz. A dzięki temu Twoja firma jest eksponowana nie tylko klientowi, ale także jego znajomym, współpracownikom, klientom itd.

Kalendarz daje dużą przestrzeń do wykorzystania

Większość rodzajów kalendarzy daje dużą przestrzeń do projektowania. Znajdziesz tam miejsce na ciekawe projekty, dzięki którym Twój kalendarz wyróżni się na tle konkurencyjnych kalendarzy.

Projektując kalendarz, warto pamiętać o walorach estetycznych. Powinien on wyglądać ładnie, atrakcyjnie i być związany z profilem Twojej działalności lub zainteresowań klientów. Na kalendarzu oczywiście może znajdować się logo firmy, czy też kluczowe punkty oferty. Pamiętaj jednocześnie, że nie jest to broszura reklamowa, więc projektując kalendarz, skup się na tym, żeby klienci chcieli z niego korzystać.

Kalendarze długo spełniają funkcje reklamowe

Kalendarze są użytkowane przez cały rok. Dzięki temu długo spełniają funkcje marketingowe. Zakładając, że koszt wydruku kalendarza spiralowanego to ok. 10-50 zł (w zależności od wielkości nakładu i parametrów wydruku), to za miesiąc reklamy zapłacisz od 0,83 zł do 4,16 zł. Ciężko znaleźć tańszą formę reklamy.

Ponadto kalendarze do powieszenia na ścianie znajdują się zwykle w widocznym miejscu. Dzięki temu klienci podświadomie spotykają się cały czas z logo Twojej firmy, jest ono także eksponowane dla innych osób, które przypadkowo widzą kalendarz. A jeśli zadbasz o estetyczny i unikatowy design, to znajomi Twoich klientów mogą być zachwyceni kalendarzem i pytać skąd go mają.

Taki efekt ciężko uzyskać przy innych gadżetach reklamowych takich jak ulotki, długopisy, czy nawet koszulki.

Napisane przez: Justyna

Dodaj komentarz