Katalog szyty – gdzie sprawdzi się najlepiej?

Katalogi, to jedna z klasycznych form reklamy, która wciąż cieszy się dużą popularnością. Ich zaletą bez wątpienia jest możliwość szczegółowej i dokładnej prezentacji oferty. Wyróżniamy dwa, podstawowe rodzaje katalogów: szyte oraz klejone. W tym artykule skupimy się na modelach szytych – przyjrzymy się ich zaletom oraz zobaczymy, gdzie najczęściej się je wykorzystuje.

Katalog szyty - gdzie sprawdzi się najlepiej

Czym wyróżniają się katalogi szyte?

W katalogach szytych do łączenia kartek wykorzystuje się zszywki. Takie połączenie cechuje się dużą trwałością. Dzięki temu minimalizuje się ryzyko wypadania kartek. Z tego powodu katalogi szyte wykorzystuje się m.in. w miejscach, gdzie są często używane. Umieszczane są np. na recepcji, w restauracji, w salonie. To dobry wybór także dla handlowców, którzy prezentują ofertę podczas indywidualnych spotkań z klientem.

Katalogi szyte mogą być także wykorzystywane w przypadku bardzo małych projektów. Świetnie sprawdzą się do krótkich broszur informacyjnych składających się z 8 stron. Dlatego katalogi szyte mogą być wykorzystywane także przez małe firmy, które nie posiadają rozbudowanej oferty, a jednocześnie chcą wykorzystać tradycyjne formy reklamy.

Katalogi szyte w porównaniu z klejonymi wygrywają także kosztem realizacji. Koszt wydruku jednego katalogu jest mniejszy, przy porównywalnej ilości stron. Dzięki temu to dobry wybór dla firm z ograniczonym budżetem.

Do zalet katalogów szytych możemy zaliczyć także możliwość rozłożenia ich na płasko. Dzięki temu można zaprojektować grafikę znajdującą się na dwóch stronach – po rozłożeniu katalogu na płasko będzie się ona dobrze prezentować. To rozwiązanie niemożliwe do zrealizowania w katalogu klejonym.

Gdzie wykorzystuje się katalogi szyte?

Katalogi szyte wykorzystują przede wszystkim firmy, które chcą zaprezentować swoją ofertę w tradycyjny sposób, a jednocześnie nie jest ona na tyle rozbudowana, żeby inwestować w katalog klejony.

Świetnie sprawdzą się także w przypadku przedsiębiorstw, które chcą wydrukować zestaw katalogów, które będą intensywnie użytkowane. Przykładowo, jeśli planujesz umieścić je w poczekalni lub recepcji. To także dobra propozycja dla firm opierających sprzedaż o indywidualne spotkania handlowców. Katalogi szyte są trwalsze, a dzięki temu wytrzymają więcej spotkań.

Ponadto katalog szyty lepiej sprawdzi się w roli instrukcji. Tego typu produkty powinny cechować się wysoką trwałością, ponadto zwykle nie są na tyle rozbudowane, żeby korzystać z katalogu klejonego.

Napisane przez: Justyna

Dodaj komentarz