JUSTYNA
Właściwie przeprowadzona kampania reklamowa to kluczowy element udanego biznesu. A do tego potrzeba odpowiednio przygotowanego katalogu produktów. Taki zbiór ułatwi pozyskanie nowych odbiorców i pomoże w promocji firmy na szerszą skalę. W jaki sposób przygotować katalogi szyte do druku?
Przed rozpoczęciem projektowania, warto zastanowić się kto stanowi naszą grupę docelową. Po katalog szyty najczęściej będą sięgać osoby już zainteresowane konkretnymi produktami, dlatego trzeba w nich zawrzeć wszystkie niezbędne informacje, dotyczące prezentowanej oferty. Perswazję skłaniającą do zakupu lepiej w tym przypadku ograniczyć i zastąpić np. wskazaniem zalet, które ostatecznie przekonają klienta.
Istotny będzie opis oraz właściwy dobór zdjęć. Powinny być one wykonane profesjonalnie i prezentować produkt z najlepszej strony. Katalog warto opatrzyć też w odpowiednie tło – nie może ono być zbyt ostre, z drugiej strony nie powinno się też zlewać z umieszczonymi fotografiami.
Niestandardowy format katalogu może wywołać kłopoty w trakcie druku. Najlepiej więc już na początku projektowania sprawdzić możliwe rozmiary przygotowywanego folderu. W ten sposób zaoszczędzimy czas i pieniądze, ponieważ wykonanie szablonu w niestandardowym rozmiarze może więcej kosztować.
Najczęściej drukarnie proponują przygotowanie folderów w technice offsetowej. Dzięki niej możemy zaprojektować wysokiej jakości folder na niemal dowolnym typie podłoża. Warto już na początku ustalić gramaturę papieru: najczęściej dostępna jest opcja druku na papierze kredowym z efektem błysku lub matu. Atrakcyjność katalogu można ulepszyć, wybierając techniki uszlachetniające, takie jak tłoczenie, laminowanie czy lakierowanie.
Wytyczne, dotyczące poszczególnych projektów katalogów szytych można znaleźć, dobierając odpowiednie parametry na naszej stronie. Istotny jest przede wszystkim format – foldery powinny być zapisane w plikach PDF lub TIFF. Cały projekt trzeba przesłać w jednym pliku zachowując odpowiednią kolejność stron.
W trakcie tworzenia modelu katalogu, warto uwzględnić wielkość spadu. To obszar wydruku, który jest usuwany w trakcie procesu przycinania. Powinniśmy również zwracać uwagę na marginesy. Logo, nazwa firmy lub inne elementy nie powinny przekraczać poza jego obszar. W przypadku, gdy chcemy zastosować dodatkowe usługi, np. maskę UV, należy przygotować jej projekt w osobnym pliku pdf.