Rodzaje kalendarzy i różnice pomiędzy nimi

Chcesz zamówić kalendarze reklamowe? Zastanawiasz się jaki kalendarz wybrać? W tym artykule poznasz najważniejsze rodzaje kalendarzy, dowiesz się, czym się charakteryzują. To pomoże Ci wybrać odpowiedni model, dopasowany do twoich potrzeb.

Rodzaje kalendarzy

Kalendarze ścienne – listwowane, spiralowane i trójdzielne

Te kalendarze wyróżniają się największą powierzchnią. Dlatego ich odpowiednie zaprojektowanie to duże pole popisu zarówno dla grafika, jak i marketingowca. Zdecydowanie wyróżniają się tu kalendarze spiralowane, gdzie każdy miesiąc jest na oddzielnej stronie i posiada osobną oprawę graficzną.

Dodatkowo jest to rodzaj kalendarzy, który wisi na ścianie. Dzięki temu widzą go nie tylko klienci, ale także rodzina, znajomi. Dlatego taka reklama dotrze do wielu odbiorców, zwłaszcza że kalendarze ścienne towarzyszą nam przez cały rok.

Jednocześnie należy pamiętać, że kalendarz ścienny pełni nie tylko funkcje praktyczne, ale także ozdobne. Dlatego należy odpowiednio przemyśleć oprawę graficzną. Jeśli zamienisz go w baner reklamowy, który zawiera tylko informacje o Twojej firmie, to prawdopodobnie kalendarz trafi do szuflady, zamiast na ścianę. Z kolei, jeśli postawisz na wysokiej jakości grafikę, ciekawy design, to przykuje uwagę, a dzięki temu będzie doskonale spełniał funkcje marketingowe.

Kalendarze typu piramidka na biurko

Kolejną propozycją są kalendarze typu piramidka. Tu znajdziemy wersje z klejonym kalendarium oraz spiralowane. Kalendarze typu piramidka są znacznie mniejsze niż spiralowane i zwykle znajdują się na biurku. Z tego powodu ewentualna grafika oraz przekazy marketingowe trafią przede wszystkim do posiadaczy kalendarza.

Jednocześnie to nie oznacza, że kalendarze typu piramidka mogą być wykonane niechlujnie. Dobry design sprawi, że Twoja firma zapadnie w pamięć i klienci będą chętniej do niej wracać. Ciekawym pomysłem na wykonanie takiego kalendarza jest umieszczenie wspierających haseł, zwłaszcza związanych z Twoją branżą lub specyfika pracy klienta.

Kalendarzyki listkowe – alternatywa dla wizytówek

Ostatnim rodzajem kalendarza są modele listkowe. To niewielki kalendarz, który wielkością przypomina wizytówkę. Na jednej stronie znajduje się praktyczny kalendarz, natomiast przestrzeń dostępną na drugiej stronie możesz wykorzystać na reklamę swojej firmy.

Dużą zaletą tego rodzaju kalendarzyków jest to, że klienci mogą je ze sobą wziąć wszędzie. Dzięki temu to mobilna reklama, która wielokrotnie przypomina im o Twojej firmie, a także może zobaczyć ją wiele innych osób.

Napisane przez: Justyna

Dodaj komentarz