Zawieszki na drzwi – jakie informacje mogą zawierać?

W lokalach usługowych, takich jak hotele czy pensjonaty odpowiednia komunikacja klienta z personelem to podstawa. A osoby wynajmujące pomieszczenie nie zawsze mają ochotę na załatwianie dodatkowych spraw przy recepcji. Z pomocą przychodzą zawieszki na drzwi, dzięki którym możemy przekazać pracownikom istotne informacje. Gdzie jeszcze takie produkty znajdą zastosowanie? I co można umieścić na zawieszce?

Zawieszki najpopularniejsze w hotelach

Tabliczki z napisem „nie przeszkadzać” czy „proszę posprzątać pokój” zna chyba każdy z nas. To podstawowy sposób komunikacji lokatora z pracownikami hotelu, który jest niezwykle wygodny i skuteczny. Stosując plastikowe lub kartonowe zawieszki możemy przekazać niezbędne informacje bez konieczności meldowania się na recepcji.

To jednak doskonały sposób na podniesienie komfortu również w innych lokalach usługowych. Tabliczki z napisem „Chwilowo zajęte”, „Zaraz wracam”, lub „Sprzątanie pomieszczenia” możemy spotkać w szeregu innych instytucji, np.: szkole, publicznej toalecie, czy budynkach urzędu. Produkty znajdą też zastosowanie w gastronomii – zawieszki na butelki mogą dodatkowo przyozdobić serwowane potrawy.

Jaką funkcję pełnią takie elementy?

Przede wszystkim ułatwiają komunikację między pracownikami a odbiorcami placówki. Dzięki zawieszce nie musimy tracić czasu na osobisty kontakt z pracownikiem obsługi.

To komfortowy sposób na przekazanie informacji, które usprawnią działanie lokalu. Np. dzięki tabliczce zaraz wracam, schodzący się klienci nie będą się niecierpliwić i dopytywać co dzieje się z pracownikiem obsługi. Ponadto odpowiednio zaprojektowana zawieszka może też stanowić idealną pamiątkę z urlopu. To doskonały sposób na autoreklamę firmy, dzięki czemu jej nazwa stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalna.

O czym warto pamiętać, projektując wzór zawieszki?

Kluczową sprawą będzie dobór materiału. Zawieszki możemy przygotować z metalowych tabliczek, tworzywa sztucznego, kartonu lub papieru o właściwej gramaturze. Jeśli stawiamy na produkty wielokrotnego użytku, warto wybrać materiały o większej trwałości. Gdy jednak zdecydujemy się na produkcję zawieszek jednorazowych, warto postawić na produkty kartonowe. Będą one dość trwałe, by klient mógł zachować je na dłużej, a jednocześnie koszty ich przygotowania okażą się stosunkowo niskie.

Na etapie projektowania warto zastanowić się też nad wyglądem zawieszki. Należy pamiętać, że w pierwszej kolejności powinna ona przekazywać informacje, dlatego napisy powinny być wyraźne, czytelne i mieć właściwą wielkość. Jeśli planujemy umieszczać na produkcie dodatkowe znaki, takie jak logo czy nazwa firmy, powinniśmy rozważyć kilka wariantów ich ułożenia i wybrać ten najlepszy.

Napisane przez: Justyna

Dodaj komentarz