JUSTYNA
Gdy przygotowujesz materiały promocyjne dla swojej firmy, bardzo ważne jest, w jaki sposób zaplanujesz ich projekt graficzny. To tutaj zaczyna się praca nad całością wizerunku, który powinien być spójny, zgadzać się z estetyką Twojej marki i jej przesłaniem. Postaramy się więc przybliżyć Ci projektowe ABC.
Projekty graficzne z reguły tworzone są przez profesjonalnych grafików w odpowiednich programach graficznych. Najpopularniejszy jest pakiet Adobe oraz Corel, ale w dzisiejszych czasach korzysta się również z oprogramowania umożliwiającego przesłanie do drukarni projektu, nie posiadają umiejętności projektowania graficznego. Przykładem jest popularna Canva.
Pilnuj odpowiednich kolorów twojego projektu graficznego. Projekt wykonuj zawsze w kolorystyce trybu CMYK. Jest to najskuteczniejsza metoda odwzorowania kolorów z ekranów na materiały drukowane. Kolorystyka RGB powinna być stosowana wyłącznie w przypadku grafiki komputerowej.
Pracę nad projektem należy zacząć od ustawienia prawidłowej strony roboczej. Jest to obszar, na którym nałożona grafika będzie możliwa do wydruku. Takie programy graficzne jak Corel lub Illustrator wymagają ustawienia tzw. obszaru netto strony. Jest to obszar, który po wydrukowaniu nie zostanie docięty. Następnie należy pamiętać, aby przygotowywaną grafikę wypuścić lekko poza obszar netto, co pozwoli na dobry wydruk w przypadku lekkiego przesunięcia obszarów. Nazywamy to przygotowaniem spadów.
Pracując nad projektem, pamiętaj o bezpiecznych marginesach druku. Wszelkiego rodzaju teksty, logo oraz inne istotne elementy grafiki muszą być odsunięte od krawędzi obszaru netto. Wystarczą 2-3mm (sprawdź specyfikację produktu, jaki zamawiasz), aby mieć pewność, że efekt będzie zadowalający. Dzięki temu nie będzie przycięć i nie ucierpi ogólna estetyka.
Aby skutecznie wycenić projekt graficzny, należy z góry ustalić jego szczegóły. Jeśli twoja firma posiada już jakieś materiały graficzne, to jest moment, w którym musisz zadecydować o ich ujednoliceniu. Zmiana wizualnej strategii brandowej również kosztuje. Przemyśl, czym musi zająć się grafik, u którego składasz zlecenie?
Wszelkie powyższe pytania pozwolą określić zakres prac, ich czasochłonność i poziom zaawansowania. A to zawsze powinno stanowić główną bazę do ustalenia ceny. Pamiętaj – im bardziej spersonalizowane zamówienie, tym prawdopodobnie cena może być wyższa. Warto w to jednak zainwestować, aby wyróżnić się z tłumu.
Projekt graficzny katalogu z całą pewnością będzie bardziej czasochłonny, a co za tym idzie, droższy, niż projekt ulotki czy plakatu. Czy warto zatem inwestować w jego zamówienie? Wielu klientów zadaje sobie pytanie, czy nie wykonać go samodzielnie.
Kiedy warto pomyśleć o wykonaniu projektu samodzielnie?
W przeciwnym razie projekt graficzny ulotki może okazać się zbyt dużym wyzwaniem, a tworzenie projektów graficznych lepiej zlecić osobom z doświadczeniem. Zwykle większość drukarni, do których zwracasz się z prośbą o druk materiałów reklamowych, będzie miało takiego specjalistę na podorędziu. Praca ze specjalistami to coś, co cenimy również w Drukarni Malina.
Jeśli Twoja działalność nie posiada jeszcze spójnej komunikacji wizualnej i brand booka, szczególnie zalecamy skorzystanie z usług projektanta grafiki. Logo, logotyp i spójność w całej komunikacji są warunkiem koniecznym, aby wyróżnić się spośród tysięcy firm w dzisiejszym świecie. Obecnie bardzo duża uwaga przykładana jest do komunikowania się obrazem. Nie zostawaj w tyle.
W Drukarni Malina darmową pomoc grafika dostaniesz zawsze, przy każdym dostosowaniu projektu do druku. Jeśli jednak potrzebujesz usługi wykonania projektu od zera, również nie zostawimy cię bez wsparcia. W tym wypadku jednak usługa jest płatna, abyśmy mogli dać ci to, co najlepsze. Skontaktuj się z nami, a wspólnie ustalimy ważne dla ciebie szczegóły.