Wizytówka – jak powinna wyglądać?

Termin wizytówka wszedł do użytku codziennego w wielu kontekstach. Naszą wizytówką jest nasze ubranie, nastawienie do świata, zachowanie, mimika, a nawet niektórzy mówią tak o swoim samochodzie, domu lub rodzinie. W tradycyjnym znaczeniu jest to jednak po prostu albo aż, niewielki kawałek odpowiednio dobranego papieru, który przekazuje pewną porcję informacji. Jaki papier i jaka informacja? To już zdecydowanie zależne jest od wielu czynników.

Wizytówka elegancka czy szalona?

W zależności od przekazu, jaki kreujemy dla naszej firmy, możemy postawić na elegancki bądź kreatywny format wizytówki, z humorem. Niestandardowe podejście na pewno sprawdzi się w przypadku usług marketingowych, kreatywnych, grafiki czy np. eventów. Dobrze też będzie się prezentować przy usługach skierowanych do dzieci, młodzieży, rodzin. Ciekawe formy wizytówek spotykamy także w branżach takich jak cukiernictwo, piekarstwo, kawiarnie tematyczne. Dozwolona tu jest zabawa formą, kolorami, fontami i samą treścią. Często ograniczeniem jest tylko wyobraźnia.

Za to elegancja zawsze jest w cenie w przypadku hoteli, usług B2B, branży nieruchomości czy IT. Dodatkowo oczywiście o odpowiedni wizerunkowo design powinni zadbać prawnicy, notariusze, architekci, radcy prawni czy doradcy finansowi lub ubezpieczeniowi. Te zawody są w pewnym stopniu zawodami zaufania społecznego, a kolorowe i humorystyczne wizytówki nie licowały z powagą spraw, jakimi zajmują się pracownicy tych branż. Z elegancją kojarzą się stonowane barwy, minimalistyczne logotypy czy odpowiednio dobrane uszlachetnienia gotowych wizytówek.

Zdarzają się oczywiście niekonwencjonalne połączenia. Możliwe jest również zamawianie różnych wizytówek dla jednej firmy/marki, które, w zależności od celu ich rozdania i miejsca dystrybucji, będą się w jakimś stopniu różnić (np. fontem, kolorystyką, adresem siedziby). 

Druk wizytówek nie jest trudny

Druk wizytówek to bardzo proste zadanie. W swojej ofercie taką usługę posiada prawnie każda lokalna czy internetowa drukarnia. Usługa ta różni się jednak wzajemnie w wielu aspektach. Na co więc zwrócić uwagę wybierając miejsce, w którym wydrukujesz swoje wizytówki?

  • papier – dostępne są różne rozmiary, papier różni się także gramaturą oraz fakturą. Szukając idealnej wizytówki dla siebie, warto zamówić pakiet próbek z danej drukarni lub wcześniej pozbierać różne wizytówki od firm czy ich przedstawicieli i spotkać się z przedstawicielem handlowym drukarni, aby omówić najlepszą opcję dla siebie;
  • rozmiar – wizytowka może mieć w zasadzie każdy rozmiar, jaki nam się zamarzy, ale najpopularniejszy jest ten najbardziej kieszonkowy, mieszczący się w portfelu jak kalendarzyk listkowy (85X55mm); 
  • format – można wybrać mniej standardowe rozwiązania, jakim jest np. wizytówka składana. Ponadto nawet standardowy format można urozmaicić, tworząc zaokrąglone rogi.
  • uszlachetnienie – do wyboru są różne uszlachetnienia, lakier UV, foliowanie w stylu soft touch, błysk, mat. Aby dobrze rozróżnić poszczególne elementy, warto zamówić próbki.

Jak widać, przygotowując się do wykonania własnych wizytówek, warto przemyśleć kilka różnych aspektów. Oprócz tych technicznych pozostaje nam jeszcze kreacja, tzn. font, kolor papieru czy nadruku, umiejscowienie logotypu.

Jak drukować wizytówki na zamówienie?

Wizytówki na zamówienie drukuje się zawsze z gotowego do druku pliku, który musi zostać odpowiednio sformatowany. Instrukcję, jak sformatować taki plik, znajdziemy np. tutaj. W treści przygotowanego projektu powinny znaleźć się takie informacje jak: imię i nazwisko, stanowisko, nazwa firmy, logo/logotyp firmy, dane adresowe (jeżeli chcemy zapraszać klientów do siedziby firmy, podanie jej adresu jest konieczne), dane kontaktowe – w tym także te elektroniczne: adres e-mail, numer telefonu i strona internetowa.

Istnieją oczywiście wizytówki minimalistyczne, które zawierają np. sam logotyp i sposób kontaktu. Koncepcja zależy również od branży, w jakiej działamy, czego przykłady omówiliśmy powyżej. Zdecydowanie bardziej kreatywne są wizytówki agencji reklamowych czy eventowych, a dużo bardziej minimalistyczne te zamawiane przez np. kancelarie prawne lub 5-gwiazdkowe hotele. Jednym z rzadziej stosowanych rozwiązań są wizytówki w orientacji pionowej. 

Wydruk wizytówek wymaga od Ciebie określenie pożądanego nakładu. Najłatwiej jest przeliczyć koszty, porównując identyczne nakłady. Jeżeli w drukarni, którą wybrałeś do realizacji zamówienia, brak jest danego nakładu, zawsze możesz wysłać zapytanie z prośbą o indywidualną wycenę. Zamawiając najlepiej wybierać miejsca, które oferują możliwe najtańszą, lub nawet darmową wysyłkę. To pozwoli Ci zredukować koszty do niezbędnych.

Napisane przez: Justyna

Dodaj komentarz