Najczęściej zadawane pytania
- Jak przygotować plik do druku
- Drukarnia Malina - powszechnie zadawane pytania
- Rejestracja i konto
- Dostawa
- Reklamacja
- Projekty graficzne
-
Jak przygotować plik do druku
-
W jakim formacie przesłać plik do druku, aby uzyskać akceptację?Przyjmujemy pliki zapisane w TIF lub PDF.
-
Dlaczego nie mogę wydrukować w formacie RGB?Nie można wydrukować pliku w formacie RGB, ponieważ taka forma przestrzeni barw wykorzystywana jest w środkach przekazów cyfrowych takich jak skaner, monitor czy aparat cyfrowy. Procedurą druku offsetowego barwy otrzymuje się w odmienny sposób, mieszając podstawowe 4 barwy CMYK, czyli Cyan Magenta Yellow Black.
-
Jak to się dzieje, że występuje różnica kolorystyczna między wydrukiem a tym, co widzimy na ekranie naszego monitora?Przyczyną występowania rozbieżności kolorystycznych jest specyfika urządzeń cyfrowych. Ze względów technologicznych maszyny nie są w stanie odwzorować barw, jakie są widoczne na ekranie monitorów. Różnica zawsze będzie występowała.
-
Posiadam plik zapisany w specjalnych kolorach Panton, czy takie materiały mogą być drukowane w przeciwnej kolorystyce niż CMYK?Jak najbardziej. Występuje możliwość wydruku w odrębnych kolorach niż CMYK. Są to kolory wyjątkowe i trzeba liczyć się z odmiennymi kosztami, niż w przypadku podstawowych, na których opiera się nasz cennik. Prosimy podać pełną specyfikację potrzebnego produktu i wysłać na adres biuro@drukarnia-malina.pl
-
W jakiej rozdzielczości powinny być zamieszczone zdjęcia w projekcie, aby wydruk był satysfakcjonujący?Żeby uzyskać dobrej jakości zdjęcie, należy umieścić je w projekcie w rozdzielczości minimum 150dpi dla druku cyfrowego. Jeżeli chodzi o druk offsetowy - najlepiej przygotować je w rozdzielczości minimum 200dpi.
-
Co muszę sprawdzić w projekcie przed wydrukiem?Nasi graficy sprawdzą dla Ciebie zgodność parametrów zamówienia z przesłanym materiałem, zgodność pliku z makietą produktu, orientację stron czy zgodność danych personalnych. Nie będę natomiast zwracać uwagi na zawartość merytoryczną i nie będą zmieniać koncepcji projektu, jego kolorystyki czy np. przesuwać loga. Dobór kolorów, walory estetyczne i przygotowanie dodatkowych parametrów (np. bigowania) zależą wyłącznie od CIebie.
-
Jak dostarczyć plik do druku?Każdy projekt należy dostarczyć w jednym pliku, najlepiej gdyby był to format PDF. Jeżeli jednak przygotowałes projekt w kilku plikach, możesz spakować je w jednym przy pomocy programów do pakowania plików i przesłać w ten sposób (np. w formacie zip, rar).
-
-
Drukarnia Malina - powszechnie zadawane pytania
-
Czym każdego dnia zajmuje się Drukarnia-Malina?Każdego dnia Drukarnia-Malina świadczy usługi w druku offsetowym, wielkoformatowym w technologii solwentowej oraz wykonuje nadruki metodą sitodruku na balonach i metodą tampodruku na kubkach oraz długopisach. Najbardziej pożądane produkty znajdą Państwo na naszej głównej stronie. Ideą naszej działalności jest oferowanie bogatego asortymentu wyrobów poligraficznych, zaczynając od wizytówek czy ulotek, po wytwór bardziej wymagający jak katalogi szyte, klejone, bądź kalendarze trójdzielne z kaszerowaną główką.
-
Czy jest możliwość wykonania zamówienia produktu o innej specyfikacji?Oczywiście, że tak. Bardzo często realizujemy zamówienia pozasystemowe. Prosimy o wysyłanie dokładnie sprecyzowanej specyfikacji na adres mailowy biuro@drukarnia-malina.pl. Tak skrupulatne przygotowane zapytanie daje nam możliwość niezwłocznego stworzenia kalkulacji, unikając dodatkowych pytań dotyczących produktu. W wiadomości e-mail powinny znajdować się następujące informacje: format otwarty, jak również złożony, gramatura papieru, uszlachetnienie, ilość stron, nakład. Dodatkowo można przesłać wizualizację produktu.
-
Nie posiadam projektu, czy istnieje możliwość wykonania usługi graficznej?Owszem, w takim wypadku prosimy o kontakt elektroniczny na adres biuro@drukarnia-malina.pl lub telefoniczny pod numerem 32 797 60 20. Oszacujemy indywidualną wycenę usługi graficznej w oparciu o Państwa potrzeby.
-
Mam wątpliwości czy gramatura papieru jest odpowiednia do mojego zamówienia,jak rozwiązać ten problem?Najbezpieczniejszą alternatywą będzie zamówienie bezpłatnego pakietu próbek materiałów poligraficznych. W tym pakiecie znajdą Państwo opisane materiały o różnych gramaturach papieru oraz uszlachetnieniach. W przesłanej przesyłce natrafią Państwo na wiele rodzajów wizytówek, ulotek składanych i klasycznych w różnych formatach, papier firmowy, notes 25-kartkowy i teczkę. Wszystkie te materiały będą anonimowe, a więc będą Państwo mogli spokojnie pokazywać je własnym klientom.
-
Nie jestem przekonany czy mój projekt graficzny jest dobrze przygotowany.W takich przypadkach sugerujemy, aby przesłać projekt do naszego działu weryfikacji na adres biuro@drukarnia-malina.pl. Weryfikatorzy sprawdzą i zasugerują, co trzeba zmienić, aby projekt został zaakceptowany przez nasz dział. Usługa weryfikacji plików jest za każdym razem bezpłatna. Prosimy mieć na uwadze fakt, że biuro sprawdza tylko pod kątem marginesów, spadów i kolorystyki. Za ingerencję w projekt lub wykonanie nowego pobieramy dodatkowe opłaty.
-
Jestem przedsiębiorcą zarządzającym agencją reklamową/drukarnią-czy istnieje możliwość otrzymania atrakcyjnego rabatu?Oczywiście, że tak! Przede wszystkim prosimy się zarejestrować na naszej stronie drukarnia-malina.pl, abyśmy mogli Państwu na początek współpracy włączyć rabat 10% na wszystkie produkty. Zachęcamy do udziału w programie partnerskim.
-
Mam zagwostkę ze złożeniem zlecenia, potrzebuję wsparcia.W takim przypadku prosimy zadzwonić do naszego Biura Obsługi Klienta, które pomoże w wyborze najtrafniejszego produktu, a następnie wspólnie złożymy zlecenie. Jesteśmy dostępni od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8:00 do 16:30 do Państwa dyspozycji.
-
W jakim mieście znajduje się drukarnia malina?Drukarnia Malina mieści się w województwie śląskim w Bieruniu, ul. Rynek 5
-
Jestem zainteresowany długofalową współpracą. Z kim mógłbym porozmawiać na ten temat?Prosimy o kontakt z Opiekunem handlowym, pisząc bezpośrednio na e-mail: biuro@drukarnia-malina.pl Skrupulatne informacje można uzyskać również telefonicznie u Mateusza: 32 797 60 20
-
Jaki jest czas realizacji zamówienia?Każdy produkt na swojej podstronie posiada informację o czasie realizacji zamówienia. Kiedy wybierzesz swoje parametry, po prawej stronie w ramce "termin dostawy" uzyskasz żądane informacje.
-
-
Rejestracja i konto
-
Rejestracja kontaAby założyć konto i zacząć zyskiwać na druku należy kliknąć napis: “załóż konto”, który zlokalizowany jest w prawym górnym rogu strony. Następnie wypełnij formularz i zatwierdź zmiany.
-
Start kontaW systemie drukarnia-malina.pl nie wymagamy potwierdzenia aktywacji konta poprzez e-mail. Od momentu pozytywnego przejścia rejestracji mogą Państwo zacząć składać pierwsze zlecenia.
-
Modyfikacja danychZmiana danych jest możliwa, wsytarczy kliknąć napis: „panel klienta„ widoczny po zalogowaniu u góry strony, a kolejnym krokiem jest wybranie zakładki: „zmień dane”. Po wprowadzeniu aktualnych danych niezbędne jest ich zapisanie.
-
Czy można zmienić pierwotny adres doręczenia?Zmiana pierwotnego adresu doręczenia może nastąpić, gdy klikną Państwo “panel klienta” mieszczący się u góry strony, a następnie spośród kilku wyświetlonych zakładek proszę wskazać “zmień dane”. W obszarze “zmiana danych” priorytetem jest odhaczenie opcji “dane do wysyłki takie same”. Wówczas będzie możliwe wpisanie nowych danych w polu “dane do wysyłki”. Po zmiane koniecznie należy zatwierdzić kliknięciem ZAPISZ.
-
Czy można zamówić wysyłkę anonimową?Aby uzyskać efekt anonimowej dostawy, po wybraniu produktu i włożeniu do koszyka, należy ustawić dostawę kurierską z opcją ANONIM. Wpisujemy pełny adres nadawcy oraz, w polu "odbiorcy" poniżej, wpisujemy żądany adres.
-
Gdzie znaleźć faktury?Dokument płatności mogą Państwo pobrać po zalogowaniu, otwierając zakładkę “moje faktury” w systemie klienta.
-
Czy posiadam rabat?W panelu klienta w zakładce “rabat” znajdą Państwo informację o indywidualnie przysługującym upuście.
-
-
Dostawa
-
Transport przesyłek zagranicznych. Czy istnieje możliwość wysyłki poza granice Rzeczpospolitej Polskiej?Oczywiście, aby ustalić szczegóły prosimy skontaktować się z nami drogą elektroniczną pod adresem biuro@drukarnia-malina.pl
-
W jaki sposób wykonane wydruki zabezpieczane są do wysyłki?Wszystkie nasze przesyłki pakujemy starannie, w wytrzymałe kartonowe opakowania, dzięki temu zamówienie powinno dotrzeć do Ciebie lub Twojego klienta w nienaruszonym stanie. Przesyłka, która dotrze pod wskazany adres, nie będzie posiadać w sobie naszych materiałów reklamowych ani faktury za zamówienie. Faktury są zawsze wysyłane drogą e-mail. W naszym sklepie realizujemy dodatkowe usługi, takie jak: niestandardowe pakowanie oraz opis kartonów. Zlecenie takiej usługi proszę zgłaszać w Biurze Obsługi Klienta telefonicznie lub poprzez e-mail.
-
Jakimi firmami kurierskimi są wysyłane zamówienia?Korzystamy z usług firm kurierskich DPD, GLS oraz UPS.
-
Czy oferujecie darmową wysyłkę?Wysyłka bez opłat jest możliwa, kiedy wysyłamy na jeden wskazany adres (jeden punkt odbioru) na terenie naszego kraju.
-
Opłata za przesyłkę - kiedy?Ewentualne dopłaty do wysyłki następują gdy: – dostarczenie ma nastąpić na sobotę. – następuje podział nakładów na więcej miejsc dostawy. – zamówiona jest dostawa na określoną godzinę.
-
Istnieje możliwość wysyłek anonimowych tzw. no name?Tak, ta forma wysyłki pozwoli przede wszystkim zaoszczędzić czas oraz Twoje pieniądze. Prześlij nam dokładny adres nadawcy, jak i odbiorcy, wraz z numerem telefonu do kontaktu dla kuriera. Ta dodatkowa forma wysyłki nic Cię nie kosztuje.
-
Czy istnieje możliwość wysłania zamówienia na kilka adresów i czy to spowoduje zwiększenie kosztów mojego zamówienia?Oczywiście, że możemy wysłać twoje zamówienie na kilka innych adresów. Pierwszy adres jest darmowy, a następne są obciążone kosztami, które zostaną przedstawione przez Biuro Obsługi Klienta drogą elektroniczną przed dokonaniem wysyłki.
-
-
Reklamacja
-
W jakim czasie rozpatrywane są reklamacje?Czas rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni roboczych. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby otrzymali Państwo informację o rozpatrzeniu reklamacji w najkrótszym możliwym czasie.
-
Czy wstrzymanie zamówienia jest możliwe?Jak najbardziej, ale pod jednym warunkiem - możemy to zrobić, jeśli zlecenie nie wyszło z działu BOK na produkcję. Wtedy należy wykonać ponowny proces wgrania poprawnego pliku i czekać na akceptację pliku, który następnie zostanie przekazany na produkcję.
-
Moje zlecenie nie zostało prawidłowo wydrukowane, co teraz?Prosimy o przesłanie uwag na adres e-mail: biuro@drukarnia-malina.pl – bardzo ważne jest, aby opisać dokładnie wadę, przesłać zdjęcia, podać nakład, jaki jest uszkodzony. Prosimy również o podanie Państwa oczekiwań w wiadomości odnośnie rekompensaty. Czas rozpatrzenia to 14 dni roboczych, ale robimy wszystko, aby decyzja nastąpiła w krótszym terminie.
-
-
Projekty graficzne
-
W jaki sposób stworzyć projekt?Przy każdym wyborze materiału poligraficznego jest możliwość zaczerpnięcia makiety, której zadaniem jest usprawnienie przygotowania poprawnego projektu. Na stronie produktu do wyboru udostępniamy pliki zapisane w formacie PDF, wraz z plikiem instruktażowym w formacie JPG. Zapisując plik do druku prosimy pamiętać o odznaczeniu makiety przy zapisie. Prosimy o sprawdzenie tego przed przesłaniem do druku.
-
Czy w Drukarni Malina można zamówić projekt graficzny?Tak, można u nas zamówić projekt graficzny, jednak jest to usługa dodatkowo płatna. Prosimy o kontakt mailowy lub telefoniczny celem ustalenia szczegółów.
-
Czy pomoc grafika przy projekcie jest możliwa?W naszej drukarni graficy mogą doradzić, a pracownicy sprawdzają plik przed wydrukiem. Wykonanie usługi graficznej od zera jest jednak dodatkowo płatne.
-